Aktualności

Coraz więcej spraw urzędowych można załatwić online

Do końca 2017 roku liczba oferowanych przez e-administrację usług ma przekroczyć 600. Rośnie też liczba obywateli zainteresowanych elektronicznymi usługami, co potwierdzają statystyki portalu Obywatel.gov.pl. Od stycznia do maja bieżącego roku stronę odwiedziło 3,5 mln unikalnych użytkowników, generujących blisko dwa razy większy ruch niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Resort cyfryzacji podaje, że Polacy mają dostęp do 581 e-usług administracyjnych, z czego 39 wprowadzono na przełomie czerwca i września 2017 roku. Elektronicznie można złożyć m.in. wniosek do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Usługa pozwala nie tylko na przesyłanie wniosków o płatności, ale też generuje powiadomienia dla użytkowników np. o wykryciu konfliktów w tzw. „kontroli krzyżowej”. Pod koniec września uruchomiono elektroniczną usługę zgłoszenia utraty dowodu osobistego. Co roku z tym problemem dotyka się ponad pół miliona Polaków. Nowy formularz jest intuicyjny, a dane osobowe zaciągane automatycznie. Online można też zgłosić wniosek o wydanie dowodu.

Źródło: www.rp.pl

Strona wykorzystuje pliki cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Akceptuję, nie pokazuj więcej