Aktualności
Coraz więcej spraw urzędowych można załatwić online
Do końca 2017 roku liczba oferowanych przez e-administrację usług ma przekroczyć 600. Rośnie też liczba obywateli zainteresowanych elektronicznymi usługami, co potwierdzają statystyki portalu Obywatel.gov.pl. Od stycznia do maja bieżącego roku stronę odwiedziło 3,5 mln unikalnych użytkowników, generujących blisko dwa razy większy ruch niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Resort cyfryzacji podaje, że Polacy mają dostęp do 581 e-usług administracyjnych, z czego 39 wprowadzono na przełomie czerwca i września 2017 roku. Elektronicznie można złożyć m.in. wniosek do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Usługa pozwala nie tylko na przesyłanie wniosków o płatności, ale też generuje powiadomienia dla użytkowników np. o wykryciu konfliktów w tzw. „kontroli krzyżowej”. Pod koniec września uruchomiono elektroniczną usługę zgłoszenia utraty dowodu osobistego. Co roku z tym problemem dotyka się ponad pół miliona Polaków. Nowy formularz jest intuicyjny, a dane osobowe zaciągane automatycznie. Online można też zgłosić wniosek o wydanie dowodu.
Źródło: www.rp.pl