Aktualności

Koniec kłopotów z omyłkowo wykonanym przelewem

W kwietniu Prezydent podpisał nowelizację ustawy o usługach płatniczych, dzięki której znikną kłopoty z odzyskaniem pieniędzy, które klient omyłkowo przelał na niewłaściwe konto.

Do tej pory, w takiej sytuacji niejednokrotnie występowały problemy z odzyskaniem środków, ponieważ nie było mechanizmu zmuszającego odbiorcę do zwrotu błędnie przelanej kwoty. Dodatkowo bank obowiązuje tajemnica bankowa, która nie pozwala ujawniać danych odbiorcy, dlatego nie można było złożyć pozwu w sądzie. W końcowym efekcie klient nawet mógł stracić pieniądze.

Nowelizacja ustawy reguluje te niedogodności. Po zmianach klient, który zorientuje się, że omyłkowo wykonał przelew na niewłaściwe konto musi poinformować swój bank lub SKOK. Bank ma 3 dni na poinformowanie odbiorcy o tym fakcie i o konsekwencjach braku zwrotu środków w ciągu 30 dni. By zapewnić anonimowość odbiorcy, zwracana kwota trafi na specjalny rachunek techniczny, a później w ciągu 1 dnia roboczego zwracana zostanie na konto klienta.

Co ważnie – jeśli odbiorca niewłaściwie wykonanego przelewu zostanie o tym poinformowany i nie zwróci w ciągu 30 dni należnej kwoty, bank lub SKOK będzie zobowiązany do przekazania danych odbiorcy płatnikowi. Ten będzie mógł zaskarżyć odbiorcę w sądzie, co będzie oznaczało dla niego poniesienie dodatkowych kosztów związanych z procesem.

Źródło: www.infor.pl

Strona wykorzystuje pliki cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Akceptuję, nie pokazuj więcej