Aktualności

Zasady korygowania faktur w 2018 roku

Pojawienie się błędu na fakturze to całkiem normalna sytuacja. Błąd możemy "naprawić" wystawiając korektę faktury. Jak poprawnie wystawić dokument, by nie został zakwestionowany przez urzędników?

Za pomocą dokumentu korygującego możemy poprawić pomyłki, które zdarzyły się przy wystawianiu faktury VAT, takie jak: nazwy produktu, ilości czy kwoty sprzedaży. Korektę również wystawiamy w przypadku zwrotu towaru lub reklamacji.

Kiedy korygujemy fakturę?

Korektę faktury wystawiamy wówczas, gdy:

- klient dokona zwrotu towaru
- zostanie udzielony rabat na zakup towaru czy usługi
- zostanie zastosowana obniżka ceny na zakup towaru
- zostanie wpisana na fakturze błędna cena towaru czy usługi

Jakie dane powinna zawierać poprawnie wystawiona faktura korygująca?

Dokument powinien zawierać:

- odpowiednie wyrażenie "faktura korygująca"
- numer i datę wystawienia
- dane z faktury, którą korygujemy
- przyczynę korekty
- prawidłową treść/wartość korygowanych towarów

Zasady księgowania korekty opisuje art. 14 ust. 1m-1p ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ustawa ta nakazuje, by korektę zaksięgować w momencie wystawienia pierwotnej faktury, gdy na dokumencie pojawił się błąd. Jeśli natomiast korygujemy fakturę z powodu np. zwrotu towaru, wówczas korektę księgujemy na bieżąco.

Dokument należy wystawić w momencie zauważenia błędu lub zwrotu towaru.

Strona wykorzystuje pliki cookies
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.
Akceptuję, nie pokazuj więcej