Aktualności
Zasady korygowania faktur w 2018 roku
Pojawienie się błędu na fakturze to całkiem normalna sytuacja. Błąd możemy "naprawić" wystawiając korektę faktury. Jak poprawnie wystawić dokument, by nie został zakwestionowany przez urzędników?
Za pomocą dokumentu korygującego możemy poprawić pomyłki, które zdarzyły się przy wystawianiu faktury VAT, takie jak: nazwy produktu, ilości czy kwoty sprzedaży. Korektę również wystawiamy w przypadku zwrotu towaru lub reklamacji.
Kiedy korygujemy fakturę?
Korektę faktury wystawiamy wówczas, gdy:
- klient dokona zwrotu towaru
- zostanie udzielony rabat na zakup towaru czy usługi
- zostanie zastosowana obniżka ceny na zakup towaru
- zostanie wpisana na fakturze błędna cena towaru czy usługi
Jakie dane powinna zawierać poprawnie wystawiona faktura korygująca?
Dokument powinien zawierać:
- odpowiednie wyrażenie "faktura korygująca"
- numer i datę wystawienia
- dane z faktury, którą korygujemy
- przyczynę korekty
- prawidłową treść/wartość korygowanych towarów
Zasady księgowania korekty opisuje art. 14 ust. 1m-1p ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Ustawa ta nakazuje, by korektę zaksięgować w momencie wystawienia pierwotnej faktury, gdy na dokumencie pojawił się błąd. Jeśli natomiast korygujemy fakturę z powodu np. zwrotu towaru, wówczas korektę księgujemy na bieżąco.
Dokument należy wystawić w momencie zauważenia błędu lub zwrotu towaru.